طراحی لوگو و لوگوتایپ کفش تاپ

سفارش دهنده: آقای میلانی / شهر تهران / اردیبهشت ١٣٩٨

لوگوی کفش ورزشی “تاپ”

سال طراحی: 1398

دیزاین خوب می تونه در عین سادگی، منحصر به فرد، دوست داشتنی و البته تاپ باشه

تولد نام تجاری تاپ و اولین حضورش در بازار، با عرضه ی انواع کفش های ورزشی مردونه بوده؛
راه حل من برای طراحی لوگو کفش تاپ، یک لوگوی تصویری و الِمانی خلاصه شده  از کفش ورزشی با خطوط منحنی نرم، روان و سیال بود و این دقیقا می تونست تداعی کننده ی دو ویژگی مهم محصولات تاپ، یعنی راحتی و انعطاف پذیری باشه…
قدم بعدی، طراحی بخش نوشتاری لوگو یا همون لوگو تایتل (در هر دو زبان فارسی و لاتین)، با همون ساختار خطی لوگوی تصویری بود؛ تا هارمونی و هماهنگی فرمی ایجاد شده از این طریق، به چشم نوازی و یکپارچگی لوگو کمک کنه.
مونولاین یا تک ضخامتی بودن حروف و شمایل در لوگو هم می تونست من طراح رو هم در رسیدن به این هارمونی و یکپارچگی نزدیک تر کنه و علاوه بر این حسی از سبکی محصول ایجاد کنه.
همچنین با طراحی حروف بدون زائده (بدون سریف)، امکان اینو داشتم که به ماهیت ساده، مدرن و کاربردی محصولات تاپ اشاره کنم.
و اما گزینش پالت رنگ مخصوص “تاپ”؛ با تاکید بر مردونه بودن محصولات، با انتخاب دو طیف خاص آبی و هم نشینی اون ها با رنگ نارنجی،

در جهت بازنمایی حس تحرک و پویایی ویژه ی اتمسفر اسپورت یا ورزشی بوده…
و نهایتا در طراحی جعبه برای کفش ها، استفاده از فرم های مورب و سطوح مثلثی با همون رنگ های پرکنتراست آبی و نارنجی، راه حل من بوده برای ترجمه ی بصری حس و حال و فضای این محصول ورزشی.

من فکر می کنم که اگه بتونیم با دیزاین و طراحی لوگو کفش تاپ، سهمی در لذت بخش تر کردن تجربه ی برخورد مخاطب یا مصرف کننده با یک محصول داشته باشیم، به احتمال زیاد به هدف دیزاین رسیدیم.

  • طراحی لوگو تصویری
  • طراحی لوگو نوشتاری فارسی
  • طراحی لوگو نوشتاری لاتین
  • طراحی ست‌اداری
  • طراحی جعبه