ویژگی های لوگوی خوب 1

ویژگی های لوگوی خوب

جهت مشاوره تماس بگیرید

معیار های یک لوگو خوب

حتما تا به حال بارها این جمله را شنیده اید که لوگو نشان دهنده‌ ی هویت یک برند می باشد. در واقع صاحبان کسب و کار های مختلف با تمرکز و صرف هزینه زیاد برای طراحی لوگو سعی می کنند. هویت و شخصیت برند خود در قالب یک لوگو نشان دهند. طراحان گرافیک حرفه ای برای اینکه بتوانند لوگویی را طراحی کنند تا ماندگار در ذهن مخاطب باشد، همواره ویژگی های لوگوی خوب و حرفه ای را در دستور کار خود قرار می‌ دهند.

به طور کلی یکی از مهم ترین ویژگی های یک لوگوی خوب تداعی مفهوم یک کسب و کار در ذهن مخاطبان است. از طرف دیگر، همواره به یاد داشته باشید در تمام زمینه ها پیروی از ترندهای روز و توجه به علایق مخاطبان باید در اولویت کار قرار داده شود . مثلا بهره گیری از طراحی تایپوگرافی در لوگو بسیار می‌ تواند به آن جلوه زیبایی بدهد و لوگوی شما را متمایز از سایر لوگو ها نشان دهد.

ویژگی های لوگوی خوب

در زیر به ویژگی های لوگوی خوب اشاره کرده ایم:

ساده بودن لوگو

بهتر است لوگوی شما، یک لوگو ساده باشد و از سبک مینیمال در طراحی آن استفاده شده باشد .این لوگو ها راحت در ذهن مخاطب می ماند و به راحتی میتواند هویت و نوع کسب کار شما را به مخاطب نشان دهد.

ویژگی-ها-یک-لوگوی-خوب

متفاوت بودن

متفاوت بودن لوگوی شما باعث دیده شدن برند شما در میان رقبا می شود . این تفاوت میتواند در نوع طراحی ، انتخاب رنگ و اشکالی که در برند انتخاب می کنید باشد.

بیشتر بخوانید  رنگ و حس اشکال

استاندارد بودن ابعاد

لوگویی که برای برند شما طراحی می شود باید استاندارد بوده و قابلیت درج در انواع پلتفرم ها و حتی به صورت چاپی را دارا باشد و ابعاد و رنگ و شکل لوگوی شما بهم نریزد.

هدفمند بودن لوگو

یکی دیگر از ویژگی های لوگوی خوب برای یک سازمان هدفمند بودن آن می باشد. هدفمند بودن لوگو جزء مشخصه های اصلی یک لوگوی حرفه ای است. این بدان معنی است که لوگو، جوهره ی برند شرکت و تجارت را نمایش می دهد. چنین لوگویی بیانگر ارزش های تجاری یک شرکت است و برای مشتریان معنایی خاص دارند.

همیشگی بودن

یک لوگو خوب باید چندین سال بدون ریدیزاین یا بازطراحی مورد استفاده قرار بگیرد. چگونه این امکان پذیر است؟ با ساده طراحی کردن لوگو و دوری از مد.اگر لوگوی شما واقعا ساده طراحی شود می تواند چندین سال یا حتی به طور دائم از آن استفاده کرد. بسیاری از لوگو هایی که محبوب به شمار می روند در کوتاه مدت نتوانستند جایگاه خود را پیدا کنند بنابراین نباید به سرعت انتظار داشته باشید که لوگوی شما پر مخاطب شود. حتی اگر در طراحی آن از بهترین شیوه ها استفاده کرده باشید .

در مورد وضعیت طراحی بایدنیاز و مخاطب خود را نیز مد نظر قرار دهید.به عنوان مثال لوگو یک شرکت تجاری شهری لازم نیست در آن از نماد های سایر شهر ها استفاده شود زیرا با مردم ان شهر و مخاطبانش تناسبی ندارد . طراحی لوگو نایک به گونه ای است که یک کفش را در ذهن مخاطب مجسم کند یا بوگو پوما سادگی را تجسم می کند که طراحی لوگو نمایانگر اهمیت مخاطب شناسی است .

بیشتر بخوانید  آیکون چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

منحصر بفرد بودن

لوگوی شما باید به گونه‌ ای باشد که مشتریان آن را با با آرم شرکت‌ های دیگر اشتباه نگیرند. پس باید لوگوی شما به نوعی طراحی  شود که متمایز از سایر لوگو ها باشد و حتی کمی عجیب به نظر برسد. اگر لوگوی شما مشابه با لوگو های دیگر برند ها باشد به نوعی در کنار آن ها گم می شود و طبیعتا مشتری کمتری جذب برند و کسب کارتان می شود.

طراحی لوگو

به کار بردن نام تجاری در لوگو

یکی از ویژگی های لوگو خوب ، مد نظر قرار دادن نام تجاری محصول است . هر چند که لوگو معمولا یک شکل مصور است اما باید نام تجاری را نیز معرفی کند .اصولا طراحی که با ویژگی های نام تجاری مستقیم در ارتباط باشد می تواند به ساخت یک لوگو منحصر به فرد ختم شود.

تاثیر زمان

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که موفقیت در مدت کوتاهی قابل دستیابی نیست. بسیاری از لوگو هایی که امروزه محبوب هستند در کوتاه مدت به جایگاهی که دارند نرسیده اند. بنابراین نباید به سرعت انتظار داشته باشید که لوگوی شما پر مخاطب شود حتی اگر در طراحی آن از بهترین شیوه ها استفاده کرده باشید. در مورد وضعیت طراحی باید نیاز و مخاطب خود را نیز مد نظر قرار دهید.

به عنوان مثال لوگو یک شرکت تجاری شهری لازم نیست در آن از نماد های سایر شهر ها استفاده شود. زیرا با مردم ان شهر و مخاطبانش تناسبی ندارد. طراحی لوگو نایک به گونه ای است که یک کفش را در ذهن مخاطب مجسم کند یا بوگو پوما سادگی را تجسم می کند که طراحی لوگو نمایانگر اهمیت مخاطب شناسی است .

بیشتر بخوانید  روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو

بهره گیری از نظرات متخصصین

از مواردی که در طراحی یک لوگو حرفه ای به ما کمک می کند استفاده از نظرات متخصصین است، فقط باید توجه داشته باشید که از کسانی نظر سنجی کنید که در این زمینه تجربه علمی و عملی دارند. اشتباه رایجی که افراد در این راستا انجام می دهند ایجاد یک نظر سنجی از مخاطبین و مشتریان است.

رنگ لوگو

 یکی از ویژگی های یک لوگوی خوب رنگ لوگو است که موضوعی کلیدی در طراحی لوگو به شمار می رود و باید در هنگام طراحی مراقب باشید که رنگ ها را از خود دور نکنید . به عنوان مثال رنگ های روشن می تواند توجه مخاطب را به لوگو جذب نمایند. درواقع هر رنگ مفهوم خاصی را نشان می دهد. به عنوان مثال رنگ قرمز نمایانگر انرژی و جسارت بوده و رنگ نارنجی حس دوستانه و جوان پسند را به مشتری القا می کند ، رنگ سبز نمایانگر رشد و طبیعت است ، رنگ آبی حس اعتماد و آرامش را به شما القا می کند و سایر رنگ ها نیز هر کدام حس مخصوص خود را به مشتری نشان می دهند .

افکار خود را به اشتراک گذارید